Grupa 4,5 latków "MIŚKI"

 

W listopadzie ćwiczymy słówka :

 

- happy - wesoły

- sad - smutny

-tired - zmęczony

- sleepy - śpiący

 

- flag - flaga

-emblem - godło

-anthemn - hymn

 

- eat healthy food – jeść zdrowe jedzenie

- sleep - spać

- do sport – uprawiać sport

- wash my hands – myć ręcę

 

 

- cat- kot

- dog - pies

-parrot - papuga

- rabbit - królik

- hamster - chomik

 

pisanie_dlugopis_jak_trzymac_infografika_610b

 

Tematy kompleksowe na listopad:

„Jesienne nastroje”

 „Polska – nasza ojczyzna”

 „Dbamy o zdrowie”

 „Moje domowe zwierzątko”

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np. padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia,

- rozwijanie myślenia logicznego poprzez: rozwiązywanie zagadek,  rebusów

- poznanie nowej techniki plastycznej: malowanie mokre na mokrym

- zapoznanie z symbolami Polski

- nauka hymnu Polski

- kształtowanie postawy patriotycznej, szacunku do ojczyzny

- usprawnianie narządów artykulacyjnych

- uświadamianie znaczenia zdrowia dla każdego człowieka

- rozwijanie sprawności fizycznej: wykonywanie ćwiczeń z elementami podskoku, skłonu, równowagi

- zapoznanie dzieci z ich prawami

- posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi

- kształtowanie postawy opiekuńczej wobec zwierząt

 

https://ponadwszystko.com/wp-content/uploads/2019/05/mow-to-dziecku-codziennie.jpg 

 

W październiku ćwiczymy słownictwo :

owoce i warzywa :

apple – jabłko

pear – gruszka

plum – śliwka

peach – brzoskwinia

grapes – wniogrono

 

carrot – marchewka

beetroot - burak

pumpkin – dynia

tomato – pomidor

potato- ziemniak

cababge - kapusta

 

uczucia:

happy – wesoły

sad – smutny

angry – zdenerwowany

tired – zmęczony

sick  - chory

 

zmysły

sight - węch

hearing - słuch

taste - smak

touch - dotyk

smell - węch

 

................................................................

 

Realizujemy projekty i programy:

 

 

 

 

 

 

 

TEMATY KOMPLEKSOWE NA PAŹDZIERNIK:


·          Co robią zwierzęta jesienią?

·          Jesień  w sadzie

·          Jesień w ogrodzie

·          O sobie samym

·          Nasze zmysły

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

 

·         zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków

·         wyrażanie swoich myśli, potrzeb, przeżyć w rozmowach z rówieśnikami w codziennych sytuacjach

·         zwracanie uwagi na różnice w wyglądzie i zachowaniu zwierząt przed nadejściem zimy

·         zapoznanie z nazwami drzew owocowych

·         rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie sześciu

·         kształtowanie poczucia rytmu

·         rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat

·         zapoznanie ze sposobem wykonania stempli z warzyw

·         poznanie cech kwadratu

·         podejmowanie zabaw zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

·         zachęcanie do stosowania zwrotów grzecznościowych

·         zapoznanie z wartością moralną – przyjaźń

·         uświadomienie istnienia różnych narządów zmysłów

 

 

 

 

 

 

 

Uczymy się piosenki:

 

JESIEŃ I WIATR

 

Kiedy szumią drzewa,

to jesień z wiatrem śpiewa.

Żołędzie z drzew zlatują

i radośnie podskakują.

Hopsa sa, hopsa sa, hopsa sa.

 

Kiedy szumią drzewa,

to jesień z wiatrem śpiewa.

Kasztany z drzew spadają

i wesoło się turlają.

Ojojoj, ojojoj, ojojoj.

 

Kiedy szumią drzewa,

to jesień z wiatrem śpiewa.

Listeczki z drzew wirują

i do snu już się szykują.

Cicho sza, cicho sza, cicho sza.

 

 

 http://zdrowoisportowo.edu.pl/wp-content/uploads/2020/09/co-zrobic-zeby-dziecko-lepiej-usypialo.png

 

TEMATY KOMPLEKSOWE NA WRZESIEŃ

 

·         Witajcie w przedszkolu

·         Bezpieczny przedszkolak

·         Powitanie jesieni

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

 

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa podczas pobytu w przedszkolu i na placu przedszkolnym

- nabywanie umiejętności prawidłowego mycia rąk

- rozpoznawanie wizytówki ze swoim imieniem

- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat

- poznanie zasad bezpieczeństwa podczas przechodzenia przez jezdnię z sygnalizacją świetlną

- aktywne uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych

- nabywanie umiejętności prawidłowego chwytu narzędzia pisarskiego

- gimnastyka paluszkowa – rozwijanie sprawności palców, dłoni

- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie wraz z nową porą roku

- odtwarzanie proponowanego rytmu za pomocą klocków

- rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 6

- rozpoznawanie i nazywanie wartości moralnych: przyjaźń, dobro

- rozwijanie umiejętności zapamiętywania słów i melodii piosenki

 

 

Uczymy się piosenki: „Zuch przedszkolak”

 

Już wakacje kończą się, wrzesień puka w okno twe.

I zaprasza, żebyś przyszedł do przedszkola.

 

Nie namyślaj długo się, spakuj kapcie, misia weź.

I z uśmiechem razem z nami w kole stań!

 

Ref. Do przedszkola, hej dzieciaki, maszeruje każdy z nas!

I dziewczynki, i chłopaki, na zabawę nadszedł czas.

 

Zuch przedszkolak dobrze wie, jak radośnie bawić się.

Chce kolegą dobrym być i przyjacielem.

 

Chętnie śpiewa, tańczy, gra i zagadek mnóstwo zna.

Zuch przedszkolak to po prostu ty i ja.

 

Ref. Do przedszkola…..

 

 

 IV Tygryski – Skrzat

 


 

 

 

 

Uczymy się wiersza:

„PRZEDSZKOLAK NA DRODZE”

 

Jestem sobie przedszkolaczek,

na ulicy zawsze patrzę:

w lewo, w prawo, w lewo znowu,

wypatrując samochodów.

Jeśli pusto jest na drodze,

wtedy bezpiecznie przechodzę.

Gdy czerwone światło świeci,

wtedy stoją wszystkie dzieci.

Nawet maluch o tym wie,

na zielonym idzie się!

 


 

 

 

 

 

 

 

 

DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA

 

Dzień przedszkolaka to ważna data.

Nie tylko dla dzieci, lecz dla całego świata.

Dzieci są ważne, każdy to powie.

Z nich kiedyś wyrośnie dorosły człowiek.

Więc wszystkim dzieciom małym

i dużym życzyć dziś chcemy długich podróży.

Spełnienia marzeń,

cudownych wrażeń, mnóstwa radości

 i samych słodkości.

 

 

Znalezione obrazy dla zapytania dzień przedszkolaka | Przedszkole,  Przedszkola, Domowe przedszkole

 

 

 

 

 

We wrześniu na j. angielskim poznajemy słownictwo związane z jesienią:

- autumn - jesień

- żołądź - acorn

- kasztan - chestnut

- liść - leave

- dynia – pumpkin

- apple – jabłko

 

 

 

Uczymy się piosenki:


„Kolorowe liście”

Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.

Kolorowe listki na wietrze szumiały.

 

Szu, szu, szu szumiały wesoło,

Szu, szu, szu wirowały w koło.

 

Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.

 Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły

 

Hop, hop, hop, tak sobie skakały,

Hop, hop, hop, w koło wirowały.

 

Kolorowe listki spadły już na trawę.

Kolorowe listki skończyły zabawę.

 

Cicho sza, listki zasypiają,

Cicho sza, oczka zamykają.

 

 New Page 5